Start arrow Ture arrow Put and Take

Put and Take

Myrup Fiskesø

Monday, 14 July 2008

Det blev tid til en omgang træning med fluestangen. Valget faldt på put and take fluesø. Derfor skulle der denne gang testes Myrup's fluesø. Læs en anmeldelse af Myrup Fiskesø andetsteds på Lystfiskerfreak.dk.

Vi var nogle stykker fra Lystfiskerfreak.dk, som mødtes ved fiskestedet, kl. 1000. Der blev behørigt indløst dagskort, som for tiden koster kroner 200,- for voksne, til fluesøen.

Ved søen blev der snakket om omgivelserne, strategien mm., mens fiskegrejet blev udpakket og rigget til. Vejrmæssigt var vi så heldige/uheldige, som man nu ser på det, at have sol og overskyet hele dagen. Ved søen var der ret kraftige kastevinde. Derved var det med begrænsede pladser der kunne fiske fra, for ikke at komme i 'kamp' med træer, buske og anden beplantning.

Der var fine fisk i søen, store som små, og de sprang villigt fri af vandet, men villige til at lege med vores fluer - ja, det var de ikke.

Kl. ca 1630 stoppede fluefiskeriet og endte med en 'sejr' til ørrederne.

Der blev sluttet af med ca. 1½ time fiskeri med spinner / powerbait i den store sø - og resultatet blev en fanget regnbue.

Vesterled P&T

Saturday, 30 June 2007
Igen en tur forbi søen i Bårse. Nulturen fra sidst kunne jeg ikke have hængende på mig, så var frisk på endnu en omgang p&t fiskeri. Men så nemt skulle det ikke gå.

Startede ud med gennemløbere i forskellige farver, så kom mepps spinnerne på. Hmm - der skete ikke noget. Skiftede til endegrej som altid plejer at hjælpe mig i nøden - nemlig bombarda med flue. Prøvede 3 forskellige fluer, men lige meget hjalp det. Ingen fisk ville hugge.

Desperat ??? - Prøvede at skifte fluen ud med powerbait. En omgang aktiv fiskeri med flåd og powerbait 2 meter efter gav heller ikke noget. Ikke engang med 3 forskellige farver, 2 uden og 1 med glimmer. Sluttede den dag af med bundmede, men igen måtte jeg konstatere, at søen/fiskene igen havde besejret mig.

Som rigtig lystfisker ved man at nul ture forekommer, så jeg er på pletten en anden god gang, og hvem ved - måske er heldet med mig der.

Kenneth

Vesterled P&T

Sunday, 24 June 2007
Kenneth skriver:

Så blev det atter tid til en tur i den 'lokale' put and take sø. Det blev til en sen eftermiddag/aften tur. Søen var godt velbesøgt, vejret fint og næsten ingen vind til at forstyrre. Liv var der masser af i søen, men hverken jeg selv eller andre, fik fast fisk på krogen.

Vandet var meget grumset og det skyldes sikkert de mange dage regnvejr. Jeg forsøgte med både gennemløber i forskellige farver, spinnere samt powerbait som spinne efter flåd. Men lige meget hjalp det, men turen var alligevel dejlig og fik samtidig støvet den gamle stang af, som bruges sådanne steder.

Søen i sig selv er der ikke ændret så meget på - ja, faktisk kunne jeg ikke se nogen forskel siden sidste omkring sommmeren 2005.

Myrup Fiskesø

Thursday, 12 August 2004
Kenneth skriver:

Så blev det endeligt muligt for mig at komme en tur forbi denne sø. Det var forholdsvis nemt at komme dertil. Efter at bilen var parkeret, gik jeg en tur rundt om søen, for at se om jeg skulle give mig i kast med denne grusgrav. Det skal lige siges at man ikke må færdes på pladsen uden gyldig indløst billet. Denne praksisk forstår jeg ikke.

Nå - Jeg valgte at indløse billet, hviket købes i skuret/huset ved parkeringen. Selve kuverten smides i en større træpostkasse ude for skuret. Ned til den udvalgte plads med alt mit udstyr. Jeg startede ud med noget spinne fiskeri .. Men desværre - Da vandet var meget grumset, kom jeg ved flere lejligheder i problemer med bunden eller noget tilsvarende .. Så det stoppede hurtigt. Ærgeligt ..

Ved betalingenstedet savnes et dybdekort over søen. I stedet brugte jeg spinnestangen til at tælle sekunder ved flere spots for denne vej at danne mig et overblik. Det vil klart være et plus for søen, at et sådan dybdekort er til stedet. Man får desværre, grundet det grumsede vand, en tanke om at denne sø kun er for 'stam gæsterne' ..

Efter dybde målingen - blev et rig med bobleflåd og noget powerbait sat i sving, og der gik ikke lang tid inden første faste fisk meldte sig. Sådan gik det i slag i slag. Sluttede dagen af med en times spinne fiskeri og den vej fik jeg også gevinst ..

Dagen største ud af de 5 var en regnbue på 2.4 kilo. Gennemsnit for alle 5 blev 1.6 kilo .. Så dagen generelt set har været ok ..

Knæk og bræk ..

Tur til Vesterled Put and Take

Sunday, 08 August 2004
Kenneth skriver:

Der var aftalt en tur til Vesterled Put and Take sø, søndag 8/8 sammen med en af lystfiskerfreak.dk andre brugere. Aftalen lød på at vi skulle mødes kl. 0700, samt at have spist morgenmad hjemmefra..

Jeg selv var oppe 0515 og fik noget vand i hovedet samt spist lidt morgenmad, inden jeg med store forventninger drog afsted på dagens tur.

Vel ankommet til stedet i perfekt vejrlig stand, blev billetten indløst og pladsen skulle udvælges. Klokken var nu nået 0600 om morgen og første fisk var i hus i fjerde kast. Ja - Det tegnede lovende.

Per kom til aftalt tid - og hvis man ser bort fra nogle andre få gæster denne noget varme dag, så havde vi faktisk søen helt for os selv, indtil omkring kl. 1900 ..

Det må siges det blev en noget vellykket tur, da Per og jeg nåede ikke mindre end 19 regnbuer, alle fordelt mellem 1 - 2,5 kilo stykket.

Alt blev taget på spinner på nær en enkelt regnbue på grøn powerbait. Der blev også forsøgt noget fluefiskeri - men det var ikke dagen.

Knæk og bræk, Kenneth
<< Start < Forrige 1 2 3 4 Næste > Slut >>
Resultater 1 - 5 af 19
Copyright © 2001-2010 by Lystfiskerfreak.dk - Hosted by Solarisfreak.dk. Using Elxis CMS.